Minta izin dulu dengan Cikgu Dee, yaaa...:))

Thursday 17 May 2012

Teacher's Day! ^__^





Ketika mereka kasak kusuk, hebooh...membicarakan 'sesuatu' untuk esok hari....Akhirnya, salah satu diantara mereka, (Dany,5tahun) berseru padaku, sambil mencari tatapanku yang sedang sibuk mengajar.....


"Cikgu ...cikgu...,esook saya nak bagi cikgu kat sekolah saya pesawat! emak saya yang buat...! :)"


Aku berseloroh..."Pesawat apa, nak..??"


Yang lain menyahut, Sukhoi kot??! diiringi gelak.


Hussh...aku mencoba mendiamkan suasana.


Dan, aku menikmati kehebohan kelas saat itu, meskipun....


ramai diantara mereka yang mungkin belum paham apakah itu makna Hari Guru??

apakah hanya sekedar memberikan hadiah kepada cikgu di sekolah-nya?? ataukah, lebih daripada itu....??


Ahh, nak... semua ini adalah Pe eR bagiku, tuk menjelaskan semuanya, padamu.




~Dee'81, Semenanjung Malaysia~

No comments:

Post a Comment