Minta izin dulu dengan Cikgu Dee, yaaa...:))

Monday 1 October 2012

Ekspresi Kasih Sayang tuk Cikgu (dua)

[Laa Tahzan Cikgu] Ekspresi Kasih Sayang tuk Cikgu (dua)

Sudah dua hari ini, Qis berkisah tentang ibunya yang sedang pergi keluar negeri (Bandung-Indonesia). Aku hanya menyimaknya, tanda aku sungguh-sungguh mendengarkannya.

Tiba-tiba, petang tadi aku jumpai tulisan sederhana diatas tulisan jawinya yg bertuliskan....''Saya Sayang Cikgu'' lengkap dengan gambar matahari, bunga-bunga dan love love yg

indah...Subhanallah,

Aku pun berucap spontan, "Benarkah Qis sayang kat Cikgu?" sambil tersenyum dan menggodanya,

Ia pun membalas senyumku, sambil menutup wajahnya dengan buku.

Sept 2012
Semenanjung Malaysia.
*****

Sungguh, petang yang indah.
Allah 'menghadiahkanku' kebahagiaan, Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment