Minta izin dulu dengan Cikgu Dee, yaaa...:))

Monday 6 August 2012

Kenangan, Makan Canai bersama!

Bismillah,

Saya lupa mencatat waktu yang special ini. Pastinya, adalah hari SABTU. Karena biasanya saya mengadakan kelas tambahan tuk lebih mengakrabkan kami, biasa di hari mereka cuti sekolah.

Wonderful's Saturday!

Pagi itu, sengaja saya langsung memberi arahan kepada Mimi, Syazwan, Farhan-Farhanah (murid kembar saya), untuk menyiapkan juadah. Kebetulan murid-murid yang tingkatan (setara SMP) : Mimi dan Farhan & Syazwan miliki basikal, so...jadilah mereka bertiga belanja Milo & susu kental putih serta Canai!

Sedang, Farhanah sudah bersiap di dapur, dan murid darjah 5 & 6 pun  turut sibuk membantu. Sengaja saya yang memberi komando. Sungguh, belajar bekerjasama, berjamaah seperti ini tidak harus teorinya saja. Saya mencoba mereka tuk saling berperan aktif, bertanggung jawab dan tentunya kooperatif. Hasilnya?? Subhanallah...^_^


Wafa (murid yang cerdas  juga aktif) tak mau ketinggalan tuk 'terjun' ke dapur, membantu kakak-kakanya menyeduh Milo Suam. Padahal Wafa masih duduk di darjah tiga. :)





Begitupun Hidayah (murid paling semangat & terbanyak hafazannya), pun turut membantu menyiapkan pinggan dan cawan tuk semua  kawan-kawannya.





*****

Kini, Farhanah & Mimi saling mencoba Milo suam buatan mereka semua, sudah cukup maniskah rasanya?? ^_^



Tarrrra...! Waktunya makan Canai bersamaaa....eitts, tak lupa Nik Hariz (murid yang paling sopan) turut andil tuk  membaca do'a makan bersama, Bismillaah! :)





No comments:

Post a Comment